Publicaties

Publicaties op alfabetische volgorde

Publicaties op volgorde van datum (van nieuw naar oud)

Outlook Special - Over-the-top Television

Gepubliceerd: 14-07-2015

Over-the-top (OTT) TV services kunnen strategische implicaties hebben voor alle partijen in de content waardeketen.

 

Making sense of a complex world: Media investments in technology companies

Gepubliceerd: 13-07-2015

Dit document bestudeert een aantal van de belangrijkste IFRS problemen die kunnen ontstaan bij het doen van investeringen in technologiebedrijven.

 

Online gaming: Real issues in virtual worlds

Gepubliceerd: 17-06-2015

Echte vraagstukken in de virtuele wereld - Deze achtste MIAG-publicatie verkent enkele van de belangrijkste vraagstukken in de IFRS omzetverantwoording in de wereld van online gaming, met inachtneming van principaal/agent overwegingen, virtuele items en virtuele valuta, en ‘samengestelde transacties’ (met vier praktische voorbeelden).

 

18th CEO Survey Entertainment & Media Snapshot

Gepubliceerd: 10-03-2015

Jaarlijks houdt PwC een wereldwijd onderzoek onder CEO’s. In dit rapport gaan wij in op de ontwikkelingen in de Entertainment- & Mediasector.

 

Revenue recognition: payments to customers

Gepubliceerd: 23-12-2014

Dit artikel gaat over de beoordeling van betalingen aan klanten aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden, zoals de aankoop van (online) advertentieruimte, uitbestede verkoop van advertenties en prijzen van videogames.

 

Revenue recognition: principal/agent arrangements

Gepubliceerd: 23-12-2014

Dit artikel gaat over het vaststellen van de belangrijkste agent/principaal aan de hand van diverse praktijkvoorbeelden, zoals fysieke boeken, e-books, televisiecontent en filmproductie.

 

Stay informed

Gepubliceerd: 18-12-2014

Een selectie van elementen uit SEC comment letters afgegeven aan bedrijven in de entertainment, media en communicatie sector.

 

Feeling the Effects of the Videoquake

Gepubliceerd: 30-11-2014

PwC heeft de vele manieren onderzocht waarop videoconsumptie het afgelopen jaar is veranderd en wat dit betekent voor consumenten en de hele industrie.

 

The wearable future

Gepubliceerd: 23-10-2014

PwC’s onderzoek duikt in de business van wearables en onderzoekt de houding en voorkeuren van de consument die de toekomst van wearable technologie zullen vormgeven.

 

Profitable growth in the digital age

Gepubliceerd: 15-10-2014

Winstgevende groei lijkt nu harder dan het ooit is geweest.

 

The rise of multichannel networks

Gepubliceerd: 14-10-2014

Traditionele mediabedrijven nemen steeds vaker multichannel networks (MCNs) over of gaan partnerships met ze aan. De volgende stap is nu om die netwerken te helpen om meer content te produceren, een breder publiek te bereiken en een diversificatie aan te brengen in hun distributiekanalen en omzetstromen naast alleen YouTube.

 

Dynamic analytics for enhanced business decision making in the entertainment industry

Gepubliceerd: 30-06-2014

Analytische oplossingen zijn een belangrijk onderdeel geworden van het adresseren van complexe en strategische vraagstukken in de entertainment en media sector.

 

Media Trend Outlook: E-Books on the Rise

Gepubliceerd: 22-05-2014

Het e-books onderzoek van PwC geeft een duidelijk beeld hoe succesvolle businessmodellen voor e-books er in de toekomst uit zouden kunnen zien.

 

Gaming in the Netherlands

Gepubliceerd: 25-11-2013

Online gaming and its associated business models have experienced strong growth in recent years and financing games via sales of virtual goods and additional content has increased significantly.

 

Accounting for royalty arrangements – issues for media companies

Gepubliceerd: 05-06-2012

The fourth in the series of guides from PwC's Media Industry Accounting Group, this paper explores some of the key challenges under IFRS in accounting for royalty arrangements by both licensors and licensees.

 

Broadcast television: Acquired programming rights

Gepubliceerd: 23-04-2012

The third in the series of guides from PwC's Media Industry Accounting Group, this paper explores the critical considerations relating to the recognition, presentation, amortisation and impairment of acquired programming rights for broadcast television.

 

Revenue recognition for media companies

Gepubliceerd: 09-02-2012

The second in the series of guides from PwC's Media Industry Accounting Group, this paper explores some of the main implications for media companies of the revenue recognition exposure draft re-exposed in November 2011.