Introductie Entertainment & Media

Technologie
Introductie
 

Het draait om de persoonlijke relatie met de consument

De enorme technologische doorbraken van de afgelopen jaren hebben grote gevolgen voor mediabedrijven. Er zijn nieuwe obstakels maar ook nieuwe kansen. De specialisten van PwC kunnen u helpen obstakels te omzeilen en kansen te benutten.

Gratis content

Consumenten hebben tegenwoordig toegang tot een enorme hoeveelheid gratis content. Ze hebben echter nog steeds maar 24 uur per dag om ernaar te kijken. Dit zorgt voor een machtsverschuiving van de media naar de consument, maar leidt ook tot verwarring.

Gerichte marketing

Een andere ontwikkeling is dat nieuwe technologie adverteerders in staat stelt om op een steeds persoonlijker niveau gegevens van consumenten te verzamelen. Door verfijnde data-analyses kunnen adverteerders in toenemende mate hun marketing afstemmen op de unieke wensen van individuele consumenten. Dit vergroot hun effectiviteit aanzienlijk.

Blijvende verschuiving

Deze factoren hebben geleid tot een belangrijke verschuiving in bestedingen van traditionele media naar digitale media. Deze verschuiving zal zich de komende jaren voortzetten. De mediabedrijven van vandaag en van de toekomst staan voor grote uitdagingen om in deze omstandigheden renderend te blijven. Omdat wij de industrie van binnen en van buiten kennen, begrijpen we deze uitdagingen beter dan wie ook.

Zo kan PwC u helpen

Wij helpen u graag bij het oplossen van uw zakelijke problemen en het bereiken van succes. We hebben ervaring met uiteenlopende ondernemingen in de media- en entertainmentsector, waaronder televisie-, radio-, film-, muziek-, gaming-, reclame, uitgevers- en internetbedrijven. Onze deskundigen gaan duurzame relaties aan met hun opdrachtgevers en leveren industriespecifieke audit-, tax- en advisory-diensten vanuit een wereldwijd perspectief.