Audience measurement

Technologie
Audience measurement
 

Hoeveel unieke gebruikers bereikt u als uitgever over al uw platformen?

In de uitgeversmarkt zien we al jaren dat gedrukte oplages teruglopen en advertentie-inkomsten in hoog tempo dalen. Om adverteerders te trekken moeten uitgevers helder kunnen vaststellen welk publiek ze bereiken. PwC heeft hiervoor een efficiënte methode ontwikkeld.

Eenduidige cijfers

Vooral kranten, tijdschriften en de business-to-business markt lijden onder de dalende advertentie-inkomsten. Adverteerders richten zich in toenemende mate op digitale media. Het effect van digitale reclame is nu eenmaal gemakkelijker te meten. Het is daarom van belang potentiële adverteerders een helder beeld te kunnen geven van uw bereik. Maar hoe komt u tot één eenduidig cijfer als u crossmediaal actief bent?



Uw bereik in één cijfer

PwC heeft in Engeland een methode ontwikkeld om het aantal unieke gebruikers over alle relevante platformen te meten. Zo stelt u uw bereik vast in één cijfer, waarbij we overlap weten te vermijden. Tegelijkertijd is juist de overlap – lezers die de content van de uitgever raadplegen over meerdere platformen – een zeer betrokken en interessante doelgroep.

Bekroond

De eerste grote krant die met platformoverstijgende lezersmeting aan de slag ging, was de Financial Times. Deze krant wilde beter in beeld krijgen wie nu precies bereikt wordt, om zo een stevigere propositie te hebben voor adverteerders. Wij brachten alle data helder in kaart, zodat de Financial Times met de adverteerders aan tafel kon in een sterke positie. Onze methodiek heeft sindsdien een British Media Award en een prijs van het Britse Internet Advertising Bureau gewonnen en wordt nu door steeds meer partijen toegepast.

Zo kunnen wij u helpen

Wij helpen u graag om het aantal unieke gebruikers over alle relevante platformen te meten en het bereik vast te stellen in één cijfer.