Customer impact

Groei door klanten beter te leren kennen en klanten te behouden

Zorg dat uw klanten graag bij u terugkomen en uw business zal groeien. Het principe is nog steeds eenvoudig; de verwachting van uw klant niet meer. Uw klant heeft een goed beeld van wat hij nog meer kan krijgen. Hij kan uw reputatie peilen op sociale netwerken en hij verwacht een uitstekende behandeling op maat.

Wij helpen u de impact op uw klanten te vergroten, zodat ze graag terugkomen. In vier stappen, van kansen identificeren tot uw (verkoop)organisatie stroomlijnen. We helpen u de strategie te definiëren en te realiseren waarmee u verder kunt groeien.

1 Kansen voor groei identificeren

Waarschijnlijk hebt u in de afgelopen jaren al flink in uw kosten gesneden. Dus is omzetgroei nodig om uw winst te optimaliseren. Maar hoe krijgt u dat voor elkaar in een omgeving die weinig stabiel is en zonder buitensporig risico? Door te focussen op uw bestaande klanten.

U kunt de verkoop van bestaande producten of diensten vergroten, of nieuwe ontwikkelen. Bestaande klantsegmenten beter bereiken, of juist extra groepen aanboren en beter bedienen via nieuwe kanalen. Wat u ook wilt bereiken, zorg dat uw doelen in uw bedrijfsmodel passen en u aan de behoeften van uw klanten voldoet.

2 Consistente en uitstekende totaalervaring aan klant bieden

Tevreden klanten blijven klanten en maken de beste reclame voor u. Als u dit concurrentievoordeel wilt stimuleren, dient u uw klant een uitstekende totaalervaring bieden. Uw merkbelofte, aanbod en kwaliteit van producten en diensten, prijsstelling en klantcontacten moeten daarom goed op elkaar zijn afgestemd.

Dus verbeter niet alleen de contactmomenten zonder naar de beleving van merk en product te kijken. Wij helpen u een herkenbare totaalervaring voor klanten te ontwerpen en te realiseren.

3 Het digitale omslagpunt benutten

Consumenten nemen digitale innovaties massaal en razendsnel over. Nieuwe bronnen van omzet en concurrentie brengen traditionele businessmodellen aan het wankelen en hele industrieën veranderen van vorm. Ook u moet zichzelf vragen stellen: welke kansen en bedreigingen brengt het digitale landschap mij? Met welke digitale proposities kan ik waarde en omzet vergroten en mijn concurrenten voorblijven?

Wij helpen u gebruik te maken van digitale innovatie om uw klanten de gezochte ervaring te bieden. En we zorgen ook dat uw organisatie daarop is voorbereid: uw mensen, uw structuur en uw processen, systemen en technologie.

4 Verkoopprestaties transformeren

Uw verkoopprestaties zijn cruciaal voor uw totale bedrijfsprestaties. Uit onze ervaring bij klanten weten we dat het mogelijk is 25 procent meer productiviteit en 15 procent meer prestaties uit een verkoopfunctie te halen. Daarvoor is meer focus nodig in verkoopinspanningen en een salesorganisatie die goed in lijn is met de rest van het bedrijf. Het verkopen van oplossingen kan een strategie zijn die omvang en winst van de verkooptransacties vergroten en de klanttevredenheid verbeteren. En dat terwijl algemene saleskosten omlaag gaan.

We weten dat het succes van uw verkoop ook van andere factoren afhangt: hoe vaardig zijn uw verkopers, hoe gedragen zij zich, hoe werkt de beloning en welke verkoopsystemen en -tools gebruikt u? Wij helpen u al deze factoren in goede balans te brengen, zodat ook uw verkoopafdeling minstens 15 procent beter kan presteren.