Automotive

Eten of gegeten worden, is momenteel het credo van de autobranche. Als merkdealer, toeleverancier of retailer opereert u op het scherpst van de snede, want de sector maakt turbulente tijden door. Lage verkoopcijfers van nieuwe auto’s en dalende aftersales hebben lage rendementen bij dealers tot gevolg. Mede door de invoering van de Monti-wetgeving neemt de machtspositie van de onderdelenfabrikant aanzienlijk toe en daalt het aantal merkdealers. Verschuivingen in de machtsbalans, rendementsdruk en felle concurrentiestrijd vragen om sanering.

Rendementsverbetering

De automotive-specialisten van PwC denken graag met u mee hoe u kunt ontsnappen aan de wurggreep van smalle marges en capaciteitsdenken. Consolidatie, fusies, overnames of samenwerkingsverbanden kunnen de schaalvergroting creëren die u nodig hebt. Wij kunnen u begeleiden in elke fase van een fusie- of overnametraject. Specialisatie, kostenbesparing en strategische herpositionering kunnen manieren zijn om tot rendementsverbetering te komen. Wat voor uw organisatie ook de oplossing is, wij kiezen voor een structurele aanpak met aantoonbare resultaten.

Onze toegevoegde waarde

PwC adviseert u graag bij het maken van de juiste strategische keuzes en het realiseren van uw doelen. Dit doen we op basis van onze jarenlange internationale ervaring in de auto-industrie, waarin wij wereldwijd marktleider zijn. De specialisten van Assurance, Tax & HRS en Advisory werken met een doordachte visie en strategie, vanuit een multicompetence-structuur. We zorgen voor een oplossing, samen met u.